Vragen & antwoorden

Heb ik een doorverwijzing van een arts nodig?

Voor logopedie is een doorverwijzing van een huisarts niet echt nodig. U kunt zich dus zelf bij onze logopediepraktijk melden. Maar ik de praktijk blijkt het handiger te zijn om het toch via de huisarts te regelen. De vergoeding via de zorgverzekering verloopt dan ook makkelijker.

Kan ik parkeren bij u in de buurt?

Er is bij onze praktijkruimte voldoende parkeergelegenheid, vrijwel allemaal betaald (en er wordt gecontroleerd). U kunt ook met de bus komen. Lijn 5 stopt bij ons pal voor de deur; die bus rijdt elk half uur.

Voor welke stoornis kunt u helpen?

Wij behandelen alle stoornissen die met logopedie verholpen kunnen worden. Via het menu dat rechts op de pagina staat, kunt u meer informatie lezen over de stoornissen en de behandeling daarvan.

Bent u een erkende logopedist?

Onze praktijk is aangesloten bij de Nederlandse Vereniging voor Logopedie en Foniatrie. Dat betekent dat wij voldoen aan alle eisen inzake kwaliteit en deskundigheid, en dat wij ons voortdurend bijscholen.

Tevens voldoen wij aan alle eisen van het Kwaliteitsregister Paramedici.

Wordt logopedie vergoed?

Logopedie zit in het basispakket van de zorgverzekering en komt dus in aanmerking voor vergoeding. Wel valt het onder het eigen risico - dat moet dus eerst worden opgemaakt. Is het eigen risico voor dit jaar al helemaal besteed, dan betaal je niets meer voor logopedie. De rekening gaat ook rechtstreeks naar de zorgverzekeraar.

Voor kinderen tot 18 jaar is het anders: zij hoeven hun eigen risico niet eerst te gebruiken. Voor hun wordt de logopedie direct vergoed.

Hoe kan ik me bij u aanmelden?

Dat kan door te bellen: 050 - 3180260.

Of u stuurt ons een mailtje. Dat kan direct vanaf onze contactpagina.

Zijn er wachtlijsten?

Nee, bij ons zijn nu geen wachtlijsten.

Na een intakegesprek kunnen we vrijwel altijd binnen twee weken met een behandeling beginnen.

Kan ik ook 's avonds bij u terecht?

In overleg kunt ook ook 's avonds bij ons terecht.